Spring naar inhoud

Klachten

Bij Mesdag vinden we het belangrijk dat onze zorg aansluit bij jouw wensen en behoeften. Toch kan het voorkomen dat je ergens niet tevreden over bent, bijvoorbeeld over je behandeling, een medewerker of iets anders binnen onze organisatie. We horen dit graag, zodat we het kunnen verbeteren. Daarnaast helpt jouw feedback ons om te leren en vergelijkbare situaties in de toekomst te vermijden. Ook familie en naasten van patiënten kunnen een klacht indienen. Jouw inbreng helpt ons om de zorg steeds beter te maken.

Klacht indienen voor patiënten van de FPC, AFPB en BW Mesdag

Algemene klacht indienen (Wkkgz)
Heb je een algemene klacht over de zorg of dienstverlening? Dien deze in via ons algemene klachtenformulier. Vul het formulier zo volledig mogelijk in met je contactgegevens en vermeld daarbij de naam en functie van de betrokken medewerker(s).

Klacht indienen over verplichte zorg (Wvggz)
Ontvang je verplichte zorg volgens de Wet verplichte ggz (Wvggz)? Gebruik dan ons speciale klachtenformulier voor verplichte zorg. Vul ook dit formulier zo volledig mogelijk in, inclusief je contactgegevens en de naam en functie van de betrokken medewerker(s).

Klacht indienen als patiënt van FPC Mesdag
Voor patiënten van FPC Mesdag, die onder tbs-behandeling staan, gelden specifieke regels op grond van de Beginselenwet verpleging ter beschikking gestelden (Bvt). Bij opname ontvangen patiënten een schriftelijke klachtenregeling die speciaal voor hen geldt. Klachten van FPC-patiënten volgen een eigen route binnen deze regeling.

Geschillencommissie 
Mesdag is aangesloten bij de Geschillencommissie zorg. Meer informatie vind je hier: De Geschillencommissie Zorg - De Geschillencommissie Zorg